Friday, October 8, 2010

lawatan PUSPANITA ke RUMAH JAGAAN ORG TUA2 AL-IKHLAS

salam semua...
hari ni kite tukar topik sikit.. asyik cerita psl kucing je kan..
selain amal pada haiwan, amal sesama manusia kite jangan lupa terus pulak..
alhamdulillah, aku dapat peluang untuk pergi ke rumah org tua2 al-ikhlas pg td..
walaupun short noticed (pukul 9am gerak, tp dpt tau pukul 8.15am), aku tetap nak join jugk..
excited sgt~ sbb sbnrnya dr kecik aku teringin sgt nak melwt rumah org tua2.
msa PLKN dlu, sesi khidmat komuniti aku kena pegi gotong royong je..
frust sgt2 time 2.
but now, Allah bg aku pluang untuk pergi.. 
and aku guna sebaik2 nya...(sampai lupa nk snap gambar..  =(   huhu)





kitorg sampai sana dalam pukul 11pg..
sesampai je kat situ, kitorg smua berkumpul kat ruang solat rumah org tua2 tu untuk sedikit briefing dari pengasas die , PN. UJI.
die mula2 terpk untuk buat rumah org tua2 ni tahun 1994 klu xsilap aku..
mula dia sewa apartment je untuk dijadikan pusat jagaan..
bile penghuni da mencecah 14 org, die pindah ke rumah teres pulak..
then penghuni die bertambah jadi 20 org klu xsilap aku..
bile penghuni da makin ramai, die mule terpk nak cari satu tapak khas untuk dibuat rumah org tua2 tu.
tp biasa la, susah nak dpt tnh, susah nk mintak tlg dr bdn2 terbabit ni..
nak di pendekkan cerita, satu hari ni die nak tumpang solat dekat satu masjid ni, tp rupa2 nya masjid 2 da xdipakai lagi.. da usang.. (masjid persendirian)
die terpk, klu die ubahsuai masjid 2, boleh dijadikan pusat jgaan..
so die pon mintak izin tuan masjid 2 dan ALHAMDULILLAH, diberi kebenaran..
tahun 2003 die mula pindah sepenuhnya kat masjid 2..
ni alamat nye..


Rumah Jagaan dan Rawatan Orang-Orang Tua Al-Ikhlas,



34, Jalan 6/23,
Taman Putra Perdana,
Puchong,
Selangor.
Phone : 03-83195094 OR 013-3106136




untuk pengetahuan korg, jagaan & rawatan yg dijalan kan oleh PN. UJI ni adalah seikhlas hati die.. untuk anak2 yang menghantar ibu @ bapa diorg kat situ, die ade la mintak sikit untuk beli pampers & kelengkapan org tua mereka. selebihnya duit dari titik peluh diri sndri & sumbangan dr org ramai..
mcm2 kerenah org tua kite boleh tgk kat sini.. yg nyanyuk.. yg stroke.. yg accident..
ada sorg nenek die, umor die 84thn, die bru sminggu dihantar oleh anak die kat situ.. smua yg salam dgn die, mesti die tanye ade kereta ke x. kalau kite kate ade, die akan mintak hantarkan die balik ke kg. halaman die dekat sauk, k.kangsar. kesian... biase la.. hati siape yg senang tinggalkan rumah sndri & menetap di tempat asing... sedih sgt aku tgk makcik 2.. suaminya dah meninggal, jadi anak die amik keputusan untuk hantar die ke situ memandang kan anak die bekerja & risau ibunya xterurus... 
ade atok ni sorg pulak, xsempat nak tanye die umor berapa.. semua yg pergi dekat dgn die, die panggil yahudi.. die kate die benci.. ape yg kluar dr mlut die msa aku nak cuba bersembang dgn die "kenapa kau rpt dgn aku? aku xsuke! aku bunuh kau kang! aku pukul kau nak?" takot jugak aku pada mula nya.. tp bila pk balik, mungkin dia xsuka aku kacau dia, jadi aku undur diri..
mcm2 kerenah.. lain org, lain hal... seperti kata PN. UJI, ape yg kite suke buat waktu kite muda, semua 2 akan tergambar balik semasa kite dah tua, dah nyanyuk.. 
Ya Allah, KAU ampunkan lah dosa2 ibu bapa ku, ampunkanlah dosa mereka, ampunkanlah dosa2 ku...permudahkanlah urusan ibu bapa ku, urusan mereka serta urusan ku di dunia & akhirat Ya Allah.. Sesungguhnya KAU lah Maha Kuasa, KAU lah Maha Mengetahui... 
Amin.... Ya Rabbal Alamin~

p/s>> akan cuba untuk meng'kidnap' gmbr dr peserta2 lain...



No comments :

Post a Comment

CommenT Here guys~~

~Tabung FurKids~