Thursday, November 18, 2010

sayang.... kalau lah aku mampu......

assalamualaikum kawan2... apa khabar? harap sihat semuanya..

harini aku nak kongsi pasal kucing yang baru aku jumpa tadi masa berjalan kaki pulang dr tempat kerja menuju ke stesen LRT masjid jamek..
da dekat dengan stesen PUTRA masjid jamek, aku perasan ade sepasang foreigner tgh tunduk2 tgk bawah kereta, aku pon sibukla nak tgk jugk, nampak mcm ade bnda hitam, nipis je..
semakin dekat, semakin jelas.. kucing.. yup.. ade kucing warna hitam, bawah kereta & tak bergerak..
jantung aku berdegup kencang.. Ya Allah.. jangan2 kucing ni da mati kena lenyek kereta..

bdn die nipis sgt, da nak same dgn jalan...
foreigner tadi dah berlalu, aku pulak ganti tempat diorg, aku tengok betul2 kucing 2..
masih bernyawa atau tidak...
aku cuit perlahan kepala die, die tros dongak tgk aku dgn mata sepet..
heeehehhehehe... hepy nye aku..
aku terus angkt die, usap2 kepala die.. 
kurusnye kau.. kesian nya Ya Allah...  ='(
aku letak die di antara kereta tadi dgn van.. orang yg lalu lalang tgk je ape aku buat kat celah kereta..
tah2 igt aku nak mencuri.. lantaklah.
the cat was looking at me.. and it goes all through my heart..
sedih nya kau pandang aku mcm 2 sayang..
aku terus keluarkan bekas kibbles yg mmg sedia ada dalam beg aku..
kucing tu dengar je bunyi plastik & bau kibbles maybe, die tros letak tgn atas peha aku..
he was begging me for food.. it was heart-breaking..
(T_T)
ye sayang.. memang aku nak bagi kau makan.. sabar ye..
aku letak je die terus ngap.. lapar sgt la tu.. kesian nya..
aku nak dongakkan kepala die bagi korang nampak muka die,
tapi die makan bersungguh2 sangat.. xsampai ati pulak nak kacau..
 aku letak kibbles agak banyak for a cat his size, sebab aku tau die lapar..
lepas aku teman die makan kejap, aku bgtau die aku da nak balik..

masa aku da nak gerak, kibbles tu da tinggal half..
laju giler makan.. kesian syg aku ni...
berat nya hati aku melangkah tinggal die...
mcm2 dalam kepala otak aku ni...
macam mane die nak cari makan... pandai ke die nanti..
kalau die tido lagi bawah kereta tu, nanti tuan kereta tu reverse kereta die sedar ke..
kalau hujan, mane die nak berteduh?
ya Allah... Kau mudahkan lah hidup kucing ni ya Allah...
aku paksa diri berlalu.. mata aku dah bergenang...

Kau yang Maha Kuasa ya Allah.. Kau lebih tahu segalanya ya Allah......
kalau lah aku mampu, akan aku bawa kau pulang sayang..
takkan aku biar walau seekor pon merempat & kebuluran.. 
insyaAllah.. satu hari nanti... kau doakan aku ye sayang~

5 comments :

  1. Siannya kucing tu...semuga dia sentiasa dilindungi & dimurahkan rezeki...
    T/kasih Bella-Wella..

    ReplyDelete
  2. mmg itulah perasaan klau jmpa kucing terbiar lg2 klau yg masih kecil, mmg tak sampai hati tgk keadaan mereka tp mmg tak mampu nak bwk balik semua, smoga Allah permudahkan hidup mereka dan melindungi mereka, amin..

    ReplyDelete
  3. kak ros: 2 la akak.. harap2 die boleh survive kat dunia yg penuh manusia xberhati perut ni..

    MM: amin.....

    ReplyDelete
  4. bergenang hgak baca entry nie,tp realitikan...kita buat sekadar yang termampu je. at least kita bg dorang makan walau sekelumit...

    smoga Allah mberikan rahmat kepada mu

    ReplyDelete
  5. tu lah cik marie.. sy jalan balik berat je.. rase mcm nak bwk balik, tp apakan daya.. sy xmampu..
    huhu...
    harini sy lalu lagi tempt 2, carik die, tp xde.. harap2 die jumpe tmpt berteduh
    amin~

    ReplyDelete

CommenT Here guys~~

~Tabung FurKids~