Tuesday, May 31, 2011

URUTA KID! my new cat~

assalamualaikum semua...
huhh~~ sekian lame xmeng-update belog.. 

handphone rosak.. so sumber utama gambar2 semua dah takde..
nak menulis tanpa gambar, mcm tak best je..
maaf ye wahai followers..

ok lah.. back to the main title..
KID! he's the new reason why im always smiling nowadays..
aku dapat buah hati baru.. nama nya URUTA KID.. nama panggilan KID~


ni lah si KID~
kucing jantan yang berumur lebih kurang 6 bulan kot...
kata pakngah si KID ni baka SNOWSHOE..
agaknye la kot.. sebab comot nye pon dekat area mata je..
snowshoe semua mcm tu..
kalau ikut apa yang WIKIPEDIA kata baka snowshoe ni jenisnya lembut, penuh dengan kasih syg & tak mudah marah.. snowshoe juga tak suka kena tinggal oleh pemiliknya.. snowshoe ni jugak tak mengiau sekuat kucing lain.. very soft.. very gentle.. :)
dan selama KID ada dengan aku memang ciri- ciri ni ada pada KID..
die ni sangatlah aktif! pandai main sendiri.. so kalau aku ada kerja yang nak dibuat.. xla risau die bosan..
dan pada ketika aku tengah menaip ni, die tgh meloncat2 main FROGGY.. a felt frog yang aku jahit..
dulu die ada BIRDIE, tp dah hilang.. mane die sembunyi tah.. hehe
ni lah BIRDIE si KID.. masa ni baru siap jahit.. so masih decent..
kali terakhir tengok da hitam.. haha.. tah2 dah hancur..
love his blue eyes~
owh.. lupe pulak nak cerita macam mana boleh jumpa KID ni..
macam biasa aku jalan balik rumah dr lrt.. aku ikut sidewalk tepi jaan besar.. sampai dekat tokong cina (kecik) aku nampak budak ni tgh nak mencuri makan nasi @ pulut yang ada kt situ.. 
aku nak pegang, die sembunyi.. so aku letak la kibbles sikit, die teros dtg.. lapar lah tu..
dan aku perasan cara dia jalan pelik.. macam merangkak.. takutkan sesuatu..
dia xnampak macam stray cat.. terrified & hungry..
so last2 angkat je dia bawak balik rumah..  nak melintas jalan punyelah susah nak pegang budak ni..
die takut bunyi kenderaan2 yang lalu.. maybe trauma kot..
mula2 ingat nak put up for adoption, tapi for a few days yang kitorang spent together, rasa macam dah bond dgn die.. dah syg.. so i ask my auntie 1st (sebab menumpang rumah aunty) boleh x kalau nak bela si KID ni, and she said yes.. i was so happy!
:)
oklah... nanti aku sambung cerita pasal KID ni lagi..
adios amigos~
salam...






5 comments :

  1. Wsalam...perangai Kid sebijik mcm Kakak..ish³..ekeke..

    Moga Kid sihat² selalu..:))

    ReplyDelete
  2. eh muka Kid ni ada iras2 Kakak Baby sikit lah...

    hai Kid! awak nampak manja lah :)

    ReplyDelete
  3. comey2!!! =D

    kite pon dah lama tak update blog dan tak blogwalking... =p

    ReplyDelete
  4. Selamat Datang URUTA KID.. cantik lg glamnyer kamoo... Love you, Kid...

    ReplyDelete
  5. cikgu GT hans: ermm.. tang mana yg same tu? eerrrrr... hahaha

    MM: a.ah kan.. hehe.. sedara jauhh nii~~ (manja sgt.. suka menderam tapi sgt jarang mengiau)

    sharz: thanks! :)

    kak kim: love you too~

    ReplyDelete

CommenT Here guys~~

~Tabung FurKids~