Monday, April 27, 2015

Persiapan yang tak siap²..

Assalamualaikum W.B.T..
minggu ni insyaAllah aku dah masuk 26w = 6 bulan setengah.
percaya atau tak aku masih dalam fasa percaya atau tidak. haha.. boleh tak macam tu?
walaupun aku dah rasa si budak kecik ni menendang dengan rancak nya dalam perut..
walaupun aku dah tengok ultrasound si budak kecik ni 2-3 kali...
walaupun badan aku cepat letih bila buat apa² kerja.. 
walaupun aku da terkejut beruk masa 1st time nampak stretch mark yang timbul kat perut aku ni (serius kelakar time ni)..
milkysmile
walaupun kadang² tengah elok berjalan tiba² perut mengeras...
walaupun...... berapa banyak walaupun daaa...
tapi ade jugak la aku beli barang sikit..
aku beli botol susu seketul sebab officemate cakap tak payah beli banyak² dulu.
 kadang² baby tak nak minum dari botol yang kite beli tu, so nak kena cari botol lain pulak nanti. kalau baby dah comfortable dengan botol tu, baru beli lebih sikit. hehe.. 

 + 

beli botol susu ni haritu dapat  free soother steriliser + 2 soother untuk newborn. good bargain eyh? hehe. tu yang aku terus grab je tu.
pastu aku beli kain lampin sikit, nak buat lap muak ke lapik ke ape ke nanti kan.
lepas tu aku beli 1 set mandi baby dengan wet tissues 2 roll...

thank u Little Muachi & Me
for the photo.
pastu ape lagi tah. tapi serius memang SIKIT. 
sebenarnya aku macam blur lagi nak beli apa plus gaji bukannya banyak kan nak beli gedebuk semua sekali gus. so sekali beli sikit² la kan.
hujung minggu ni insyaAllah aku nak balik kampung 
yeayyy!!
milkysmile

so maybe sambung tengok barang² nak beli kat Kedah kot. senang.. tak sabar... tak sabar... 
Mama ada. Kak ipaq pun ada kot² nak tanya itu ini kan. 
kat KL ni aku sendiri² je google @ tanya kawan² barang apa nak beli, tu pun macam tak kompiden kan nak beli sendiri. memang ada family suami dekat, tapi akak² ipar tak kawen lagi. lepas tu malas nak susah MIL sebab die da penat jaga FIL yang tak sihat kan. so berdikari la sendiri... suami? memang die serah bulat² la kat aku... die temankan beli barang & hulur mana yang patut je ler...
memang banyak list keperluan baby newborn kat internet ni tapi ada yang kata tu tak perlu, ni mesti ada, pastu nanti lagi satu list kata ni tak payah, yang tu kena ada. naik confuse aku.
hahahaha.. so aku decide beli mana yang aku rasa betul² perlu dulu. heh..
dah la.. banyak pulak aku bebel. biasa la.. aku tak berapa nak share dengan orang sangat.. so aku share la dengan blog lapuk ni.. sobs~~
sekian!
have an awesome Monday peeps!

3 comments :

CommenT Here guys~~

~Tabung FurKids~